آشنایی با مدل های مختلف قیچی ورق بر

مدیر سایت دوشنبه 8 آذر 1400 - 22:10
آشنایی با مدل های مختلف قیچی ورق بر
یکی از محصولات مورد نیاز در صنایع مرتبط با فلزات، پلاستیک، مقوا و... قیچی ورق بر است. این قیچی ها تیغه هایی قوی و برنده دارند و هر گونه الیافی را به خوبی برش زده و آماده مصرف می کنند. این تیغه ها توانایی برش ورق‌هایی با ضخامت 1.6 میلی متر را نیز دارند.

انواع قیچی های ورق بر به دو دسته اساسی تقسیم می شوند:

  • انواع قیجی حلب بر
  • قیچی های ترکیبی

در ادامه مقاله با ما در سایت ابزار ایرانیان همراه باشید تا با هر یک از این دو دسته آشنا شوید و انتخابی مناسب تر در بین این محصولات داشته باشید.

آشنایی با قیچی حلب بر

کار با قیچی حلب بر بسیار ساده است. چرا که حلقه های نگهدارنده این قیچی سایز بزرگی دارند و 4 انگشت دست در آن به خوبی جای می گیرند. این قیچی ها تیغه هایی کوچک تر داشته و شکل دسته های آن عینکی است. اگر ورقه های بلند و طولانی دارید که می خواهید بر روی آن ها برش هایی صاف و بدون خم داشته باشید بهتر است که یک قیچی حلب بر تیز برای مصارف خود خریداری کنید!

این قیچی سایز بندی مختلفی نیز دارد. هر یک از ابعاد این قیچی ها را برای برش ورقه هایی با ضخامت گوناگون به کار می برند. اگرچه کار با این نوع قیچی ورق بر مخصوص به حلب برای برش های صاف بسیار ساده است اما این قیچی توانایی ایجاد برش های منحنی را ندارد. در این زمینه باید از قیچی دیگری استفاده کنید. برای خرید یک قیچی حلب بر مناسب باید به ضخامت ورقه ها دقت کنید و بر اساس ابعاد آن ها سایز و اندازه این قیچی را تعیین کنید.

آشنایی با قیچی حلب بر نوک اردکی

قیچی های حلب بر مدل های مختلفی دارند. برخی از مدل های قیچی حلب بر را برای برش ورقه های خم و منحنی استفاده می کنند. این قیچی ها را اصطلاحا نوک اردکی می نامند. علت این نام گذاری شکل تیغه های این قیچی ها است. این محصول کمی ضعیف تر از قیچی های حلب بر ساده می باشد و نمی تواند ورقه های ضخیم را برش بزند.

آشنایی با قیچی ورق بر هواپیمایی

این قیچی های با کیفیت وزن سبکی دارند. به همین خاطر نیز  استفاده از آن ها در مصارف صنعتی کار ساده ای است. چرا که دست را خسته نکرده و سبب سهولت در برش ورقه ها می شوند. تاریخچه این مدل قیچی ها باز می گردد به زمانی که برای برش زدن ورقه های آلومینیومی مخصوص به هواپیما از آن ها استفاده می کردند. به همین خاطر نیز این نام را برای آن ها تعیین کرده اند.

از این مدل ورق برها برای برش های کوتاه تر استفاده می کنند. به سختی می توان از این محصول برای برش های طولانی استفاده کرد. در کارخانه های تولیدی، رنگ بندی های مختلفی برای این قیچی ایجاد شده است که هر یک از رنگ های آن ویژگی های خاص خود را دارند. سه رنگ سبز و زرد و قرمز آن را در این بخش بررسی می کنیم:

  • قیچی ورق بر قرمز رنگ: برای برش خلاف جهت عقربه های ساعت از این مدل قیچی هواپیمایی استفاده می شود. این قیچی های قسمت رویه فلز را برش می زنند.
  • قیچی ورق بر سبز رنگ: دسته های سبز رنگ این قیچی ها نشان دهنده راست بر بودن این محصول است. برای حرکت قیچی در جهت حرکت عقربه های ساعت از این محصول استفاده کنید.
  • قیچی های زرد رنگ: از این محصول برای برش های صاف بیش تر استفاده می کنند.

قیچی ور بر سر خم چیست؟

این مدل از قیچی های ورق بر هواپیمایی یکی از مدل های استثنایی این محصولات است که برای نواحی غیر قابل دسترس استفاده می شود. این قیچی های ورق بر قدرت کمی داشته و ورقه های نازک تری را برش می زنند. توجه داشته باشید که از این قیچی نمی توان برای برش های صاف استفاده کرد!

ورق بر مخصوص به لوله چیست؟

یکی از مدل های منحصر به فرد قیچی انواع قیچی مخصوص به برش لوله است. این قیچی های با کیفیت برای برش انواع و اقسام لوله ها با اندازه های مختلف به کار می روند. در این محصول سه تیغه تعبیه شده است. دو تیغه در پایین این قیچی تعبیه شده است و یک تیغه نیز در رو به روی آن قرار گرفته است.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.